Reklamační řád a podmínky záruky
pro e-shop SAUNY-SUDY.CZ
platné pro území České republiky
1. Úvodní ustanovení
1.1 Tento reklamační řád upravuje podmínky reklamace zboží zakoupeného v internetovém obchodě www.sauny-sudy.cz (dále jen „e-shop“), jehož provozovatelem je Ing. Pavel Lukáč, se sídlem Polouvsí 101, Jeseník nad Odrou, 741 01, je plátcem DPH.
1.2 Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek e-shopu.
1.3 Kupujícím může být jak spotřebitel (fyzická osoba nepodnikající), tak podnikatel. Záruka a podmínky reklamace se mohou lišit v závislosti na tom, zda je kupující spotřebitel nebo podnikatel.
2. Záruční doba
2.1 Na zboží se poskytuje zákonná záruka v délce 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím, pokud není uvedeno jinak.
2.2 U některých druhů šindele může být výrobcem poskytnuta prodloužená záruka, a to až na 10, 15 nebo více let. Tato záruka se řídí podmínkami výrobce a je obvykle vázána na odbornou montáž, registraci výrobku, případně pravidelnou údržbu.
2.3 Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci.
3. Uplatnění reklamace
3.1 Kupující je povinen si zboží bezprostředně po převzetí prohlédnout a zkontrolovat, zda nemá zjevné vady.
3.2 V případě, že kupující objeví vadu, je povinen reklamaci uplatnit bez zbytečného odkladu, nejlépe písemně na e-mail pajinek88@seznam.cz nebo poštou na adresu provozovny.
3.3 Pro uplatnění reklamace je nutné:
- popsat vadu zboží,
- doložit doklad o koupi (faktura, objednávka),
- v případě potřeby zaslat fotografie vady nebo samotný produkt.
4. Vyřízení reklamace
4.1 Spotřebitel má právo, aby reklamace byla vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak. V opačném případě má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
4.2 V případě oprávněné reklamace má kupující právo na:
- bezplatnou opravu,
- výměnu za nové zboží,
- přiměřenou slevu z ceny,
- nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, pokud je vada neodstranitelná.
4.3 V případě neoprávněné reklamace bude zboží vráceno zpět kupujícímu s odůvodněním zamítnutí.
5. Vyloučení odpovědnosti za vady
Záruka se nevztahuje na vady způsobené:
- nesprávným skladováním, přepravou nebo manipulací,
- neodbornou montáží (např. montáží v rozporu s montážním návodem),
- běžným opotřebením,
- neodbornými zásahy do výrobku,
- působením živelných událostí, chemických látek nebo mechanického poškození,
- pokud bylo zboží upravováno kupujícím nebo třetí osobou.
6. Reklamace při přepravě
6.1 Při převzetí zásilky od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případné poškození okamžitě řešit s dopravcem (sepsat zápis o škodě, pořídit fotografie, atd.).
6.2 Pokud je zásilka zjevně poškozená, doporučujeme ji nepřebírat a ihned nás kontaktovat.
7. Závěrečná ustanovení
7.1 Tento reklamační řád je platný a účinný od [datum].
7.2 Pro vztahy neupravené tímto reklamačním řádem se použije příslušná právní úprava České republiky, zejména občanský zákoník a zákon o ochraně spotřebitele.
Odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě (vrácení zboží bez udání důvodu)
1. Právo spotřebitele na odstoupení
1.1 Pokud je kupujícím spotřebitel (tj. fyzická osoba, která při uzavírání smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti), má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku (např. přes e-shop) bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.
1.2 Lhůta pro odstoupení činí 14 dní a začíná běžet ode dne:
- převzetí zboží kupujícím nebo jím určenou osobou (jinou než dopravcem),
- v případě dodávky více druhů zboží v jedné objednávce – ode dne převzetí poslední položky,
- v případě pravidelných dodávek zboží – ode dne převzetí první dodávky.
2. Jak odstoupit od smlouvy
2.1 Pro uplatnění práva na odstoupení je kupující povinen o tomto kroku informovat prodávajícího, a to jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem).
2.2 Pro usnadnění může kupující využít poštu emailem na email: pajinek88@seznam.cz
2.3 Odstoupení zašlete na:
- E-mail: pajinek88@seznam.cz
- Adresa pro vrácení zboží: Polouvsí 101, Jeseník nad Odrou, 741 01
3. Vrácení zboží
3.1 Kupující je povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu nebo jej předat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od oznámení o odstoupení.
3.2 Zboží musí být vráceno:
- nejlépe v původním obalu (není podmínkou),
- kompletní (včetně příslušenství, návodu apod.),
- bez známek nadměrného opotřebení nebo poškození.
3.3 Náklady spojené s vrácením zboží (např. poštovné) hradí kupující, pokud není dohodnuto jinak.
4. Vrácení peněz
4.1 Prodávající vrátí kupujícímu všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, včetně nákladů na dodání (nejlevnějšího nabízeného způsobu doručení), a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
4.2 Prodávající není povinen vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží, nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal zpět.
4.3 Vrácení peněz bude provedeno stejným způsobem, jakým byla platba provedena, pokud se kupující a prodávající nedohodnou jinak.
5. Snížení hodnoty vráceného zboží
5.1 Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné pro seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
5.2 Pokud je zboží poškozené, neúplné, viditelně použité nebo znečištěné, může být kupujícímu vrácena odpovídajícím způsobem snížená částka.
6. Právo na odstoupení nelze uplatnit na:
Dle § 1837 občanského zákoníku kupující nemůže odstoupit od smlouvy, mimo jiné, pokud jde o:
- dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (např. na míru střižený šindel),
- zboží, které bylo po dodání nenávratně smíšeno s jiným zbožím,
- zboží, které bylo po dodání nevratně upraveno, rozbaleno a již nelze hygienicky nebo bezpečně znovu prodat.
